Strategická školní partnerství
Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací (sdělení) odpovídá výlučně autor. Publikace (sdělení) nereprezentují názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jejich obsahem.
Strategická partnerství pouze mezi školami umožňují mateřským, základním a středním školám aktuálně zapsaným v Rejstříku MŠMT realizovat projekty mezinárodní spolupráce s dalšími školami z různých evropských zemí. Jedná se o nástupnickou aktivitu Partnerství škol a Individuální mobility žáků Comenius. V rámci projektů plánovaných na 24 až 36 měsíců mohou školy ze dvou a více zemí spolupracovat na společném tématu, vyměňovat si zkušenosti, organizovat společné i místní aktivity, pracovat na výstupech projektu a ty následně sdílet a šířit i mimo zapojené školy.
V průběhu projektu se zástupci škol mohou setkávat na projektových schůzkách na jednotlivých školách, monitorovat a hodnotit průběh projektu a plánovat jeho další směřování. V rámci grantu lze získat podporu i na různé typy mobilit. V případě žáků se jedná o krátkodobé výměnné pobyty a dlouhodobé studijní pobyty na partnerských školách. V případě pracovníků škol se jedná o krátkodobá společná školení a dlouhodobou učitelskou mobilitu v podobě pracovní stáže. Partnerství pouze mezi školami mají oproti všem ostatním typům strategických partnerství v programu Erasmus+ specifická pravidla financování, umožňující každé ze zapojených škol spravovat svůj podíl na grantových prostředcích samostatně.
Uzavřeli jsme strategické partnerství ze školou PHOENIX SCHOOL v Londýně a školou ZŠ a MŠ Motýlek Kopřivnice bylo ukončené ve školním roce 2017/2018
V novém školním roce 2018/2019 jsme uzavřeli strategické školní partnerství ze školou Stephen Hawking School
Projekty spolupráce
Projekty Spolupráce na inovacích a výměna osvědčených postupů jsou rozděleny na centralizované a decentralizované aktivity.
O decentralizované aktivity lze žádat u české národní agentury a spadají mezi ně Strategická partnerství v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a mládeže.
Mezi centralizované aktivity patří
- Znalostní aliance
- Aliance odvětvových dovedností
- Budování kapacit v oblasti mládeže
Více informací o nich lze nalézt v sekci Centralizované aktivity v rámci kapitoly Reformy a centralizované aktivity.
Strategická partnerství v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a mládeže sledují tyto cíle:
- zvýšit kvalitu a relevanci vzdělávací nabídky v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a práce s mládeží vývojem nových a inovativních přístupů a podporou šíření osvědčených postupů;
- podporovat poskytování a hodnocení klíčových kompetencí, včetně základních a průřezových dovedností, zejména podnikání, jazykových znalostí a digitálních dovednosti;
- zvyšovat pro trh práce význam vzdělávání a kvalifikací a posilovat vazby mezi oblastmi vzdělávání, odborné přípravy nebo práce s mládeží se světem práce;
- podporovat zavádění inovačních postupů v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a mládeže prosazováním individuálních výukových přístupů, kolaborativního učení a kritického myšlení, strategického využívání informačních a komunikačních technologií (ICT), otevřených vzdělávacích zdrojů (OVZ), otevřeného a flexibilního učení, virtuální mobility a dalších inovativních učebních metod;
- podporovat strukturovanou meziregionální a přeshraniční spolupráci: posílení závazku místních a regionálních veřejných orgánů ke kvalitativnímu rozvoji oblastí vzdělávání, odborné přípravy a mládeže;
- posílit profesní rozvoje aktivních pracovníků v oblasti vzdělávání, odborné přípravy a mládeže prostřednictvím inovací a zvyšování kvality a rozsahu základního a dalšího vzdělávání, včetně nových pedagogických metodik založených na informačních a komunikačních technologiích a použití otevřených vzdělávacích zdrojů;