1. Včeličky | Základní škola a Mateřská škola Motýlek

1. Včeličky

Učitel: Bc. Radka Kvíčerová
Asistent pedagoga: Sabina Janoschová

Třídu VČELIČEK navštěvuje v letošním roce 9 dětí ( 6 chlapců a 3 dívky) - s narušenou komunikační schopností, sluchovou vadou a přidruženými vadami ve věku 3 – 4 roky.

Třída je zapsána jako logopedická, tudíž se zaměřujeme především na podporu rozvoje řečových schopností, a to jak formou individuální tak skupinovou.

Každé dítě má nastavenu individuální logopedickou péči s logopedem přímo v MŠ. Samotná reedukace probíhá jednou týdně individuálně s daným logopedem, a poté několikrát týdně i se speciálním pedagogem přímo ve třídě během ranních činností u logopedického zrcadla.

Součástí každého dne, v době řízené činnosti či během ranního kruhu, jsou zařazeny logopedické chvilky, kdy je s dětmi procvičována nejen motorika mluvidel, zraková i sluchová percepce, fonematické uvědomování, ale i rozvoj jemné a hrubé motoriky.

vcelicky4
vcelicky5

V této době probíhá také individuální logopedická péče s jednotlivými logopedy: Mgr. Martinou Výbornou a Mgr. Lenkou Kahánkovou.

Každou středu dochází do třídy na „skupinovou logopedickou chvilku“ Mgr. Martina Výborná, která s dětmi pracuje na rozvoji řečových schopností. Jako motivační prvek používá dvě loutky: Lolu a Pepu.

U dětí s více vadami, pak volíme zdvojenou péči - tedy individuální logopedií a VOKS, kterou s dětmi nacvičuje Mgr. Iveta Caderová.

Od 6 – 7:45 hodin se děti scházejí na třídě Delfínků a Lvíčků. Po přechodu do vlastní třídy si děti samy volí činnost či hru dle vlastní fantazie, popřípadě vybírají z nabízených činností pedagogem, které děti motivují k danému tématu týdne.

Pedagog nabízí činnosti dle vlastního Tématického plánu, popřípadě motivuje děti ke spolupráci a podpoře prosociálního chování, navazování pozitivních vztahů mezi dětmi a vytváření harmonického klima ve třídě.

Ranní činnosti jsou zakončeny tzv. „ranním kruhem“ a krátkou rozcvičkou. Po ní následuje dopolední svačinka (učíme se základům hygieny a kultuře stolování). Svačíme ve třídě u stolečků, kde děti mají možnost vybrat si z nabízeného a alespoň ochutnat, co paní kuchařky připravily, a také jíst svým vlastním tempem.

vcelicky

Děti, které jsou již po svačině, mohou individuálně pracovat na koberci, kde si vybírají z nabízených činností k danému tématu a aktivně vyčkávají příchodu kamarádů…..

vcelicky4
vcelicky5

Hlavní vzdělávací činnost ,která následuje po svačince, je zaměřena na rozvoj kognitivních, sociálních, komunikačních a fyzických dovedností, uskutečňuje se prostřednictvím řízených aktivit.

Jejich součástí jsou i terapie, které jsou hrazeny rodiči. V letošním roce nabízíme pro naši třídu Včeliček: SOLNOU JESKYNI (ve Štramberku), dramaterapii

vcelicky4
vcelicky5

Následuje pobyt venku na školní zahradě, návštěvou dětského hřiště nebo formou vycházky či delšího výletu. Pravidelný pohyb a rozvoj hrubé motoriky podporujeme i nácvikem bruslení na místním zimním stadiónu či návštěvou plaveckého bazénu.

vcelicky

V 11:25 docházíme do školní jídelny na oběd a po něm přichází zasloužený odpočinek. Děti odpočívají na lehátkách při poslechu pohádky či relaxační hudby. Po odpolední svačince se děti věnují volným odpoledním činnostem ve třídě nebo tráví čas na školní zahradě, odkud je paní učitelky odvádějí na recepci rodičům. Provoz MŠ je ukončen v 16:00.

Školní rok 2025/2026

Lola s Pepou u Včeliček....

více fotografii zde

Podzimku, podzimku.....

více fotografii zde

Haló,tady brambůrek!

více fotografii zde

Pohádka O hříbku....

více fotografii zde

Podzim klepe na dveře....

více fotografii zde

Paleček je dávno v lese,sám však šišku neunese....

více fotografii zde

Výlet na Hukvaldy za zvířátky

více fotografii zde

Pondělní záplava květů....

více fotografii zde

Paleček a jeho kamarádi...

více fotografii zde

Kamarádi - Včeličky

více fotografii zde

První týden VČELIČEK

více fotografii zde