1. Včeličky
Učitel: Bc. Radka Kvíčerová
Asistent pedagoga: Sabina Janoschová
Třídu VČELIČEK navštěvuje v letošním roce 9 dětí ( 6 chlapců a 3 dívky) - s narušenou komunikační schopností, sluchovou vadou a přidruženými vadami ve věku 3 – 4 roky.
Třída je zapsána jako logopedická, tudíž se zaměřujeme především na podporu rozvoje řečových schopností, a to jak formou individuální tak skupinovou.
Každé dítě má nastavenu individuální logopedickou péči s logopedem přímo v MŠ. Samotná reedukace probíhá jednou týdně individuálně s daným logopedem, a poté několikrát týdně i se speciálním pedagogem přímo ve třídě během ranních činností u logopedického zrcadla.
Součástí každého dne, v době řízené činnosti či během ranního kruhu, jsou zařazeny logopedické chvilky, kdy je s dětmi procvičována nejen motorika mluvidel, zraková i sluchová percepce, fonematické uvědomování, ale i rozvoj jemné a hrubé motoriky.


V této době probíhá také individuální logopedická péče s jednotlivými logopedy: Mgr. Martinou Výbornou a Mgr. Lenkou Kahánkovou.
Každou středu dochází do třídy na „skupinovou logopedickou chvilku“ Mgr. Martina Výborná, která s dětmi pracuje na rozvoji řečových schopností. Jako motivační prvek používá dvě loutky: Lolu a Pepu.
U dětí s více vadami, pak volíme zdvojenou péči - tedy individuální logopedií a VOKS, kterou s dětmi nacvičuje Mgr. Iveta Caderová.
Od 6 – 7:45 hodin se děti scházejí na třídě Delfínků a Lvíčků. Po přechodu do vlastní třídy si děti samy volí činnost či hru dle vlastní fantazie, popřípadě vybírají z nabízených činností pedagogem, které děti motivují k danému tématu týdne.
Pedagog nabízí činnosti dle vlastního Tématického plánu, popřípadě motivuje děti ke spolupráci a podpoře prosociálního chování, navazování pozitivních vztahů mezi dětmi a vytváření harmonického klima ve třídě.
Ranní činnosti jsou zakončeny tzv. „ranním kruhem“ a krátkou rozcvičkou. Po ní následuje dopolední svačinka (učíme se základům hygieny a kultuře stolování). Svačíme ve třídě u stolečků, kde děti mají možnost vybrat si z nabízeného a alespoň ochutnat, co paní kuchařky připravily, a také jíst svým vlastním tempem.

Děti, které jsou již po svačině, mohou individuálně pracovat na koberci, kde si vybírají z nabízených činností k danému tématu a aktivně vyčkávají příchodu kamarádů…..


Hlavní vzdělávací činnost ,která následuje po svačince, je zaměřena na rozvoj kognitivních, sociálních, komunikačních a fyzických dovedností, uskutečňuje se prostřednictvím řízených aktivit.
Jejich součástí jsou i terapie, které jsou hrazeny rodiči. V letošním roce nabízíme pro naši třídu Včeliček: SOLNOU JESKYNI (ve Štramberku), dramaterapii


Následuje pobyt venku na školní zahradě, návštěvou dětského hřiště nebo formou vycházky či delšího výletu. Pravidelný pohyb a rozvoj hrubé motoriky podporujeme i nácvikem bruslení na místním zimním stadiónu či návštěvou plaveckého bazénu.

V 11:25 docházíme do školní jídelny na oběd a po něm přichází zasloužený odpočinek. Děti odpočívají na lehátkách při poslechu pohádky či relaxační hudby. Po odpolední svačince se děti věnují volným odpoledním činnostem ve třídě nebo tráví čas na školní zahradě, odkud je paní učitelky odvádějí na recepci rodičům. Provoz MŠ je ukončen v 16:00.
Školní rok 2025/2026
Lola s Pepou u Včeliček....
více fotografii zde
Podzimku, podzimku.....
více fotografii zde
Haló,tady brambůrek!
více fotografii zde
Pohádka O hříbku....
více fotografii zde
Podzim klepe na dveře....
více fotografii zde
Paleček je dávno v lese,sám však šišku neunese....
více fotografii zde
Výlet na Hukvaldy za zvířátky
více fotografii zde
Pondělní záplava květů....
více fotografii zde
Paleček a jeho kamarádi...
více fotografii zde
Kamarádi - Včeličky
více fotografii zde
První týden VČELIČEK
více fotografii zde

