ST 5
Třídní učitel: Mgr. Viktor Sedlák, Mgr. Lenka Palacká
Asistent pedagoga: Michaela Vítková
Tuto třídu navštěvuje 6 žáků, z toho 5 chlapců a 1 dívka s mentálním postižením, kombinovanými vadami a s poruchou autistického spektra (PAS).
Vzdělávací činnost je založena na rehabilitačním vzdělávacím programu a ŠVP Motýlek a Já I. a II. Hlavním zaměřením práce v rehabilitační třídě je komplexní speciálně pedagogické působení na tělesný a psychický rozvoj žáků, přičemž se důsledně respektují jejich individuální zvláštnosti a potřeby. Žáci pracují podle individuálních vzdělávacích plánů, které vycházejí z určeného školního vzdělávacího programu, a využívají alternativní metody výuky pomocí PC a iPadů. U žáků s vývojovou poruchou (PAS) je výuka zaměřena především na vizualizaci a strukturalizaci.
Nezbytnou součástí výuky je spolupráce s fyzioterapeutkou Gabrielou Kyselou, která s využitím anatomických a fyziologických poznatků používá různé techniky ke zlepšení pohybové funkce svalů a kloubů podle individuálních možností každého žáka.
VOKS (výměnný obrázkový komunikační systém) pomáhá žákům s narušenou komunikační schopností. V rámci prožitkového učení a terapií žáci navštěvují krytý bazén, a nedílnou součástí je také hipoterapie, arteterapie a Snoezelen (pobyt ve smyslové místnosti). Někteří žáci z naší třídy se také účastní dalších aplikovaných pohybových aktivit pořádaných školou i jinými organizacemi.