Základní škola a Mateřská škola Motýlek

Celé Česko čte dětem

24. 03. 2015
Untitled document

Naše ZŠ a MŠ Motýlek se zapojila do kampaně Celé Česko čte dětem. Do MŠ každý čtvrtek dochází Mgr. Tereza Rašťáková, která dětem dle zájmu předčítá. Přirozenou cestou tak u dětí rozvíjí slovní zásobu, fantazii, myšlení a smysl pro humor. Fotografie můžete vidět v naší fotogalerii.

 

celeceskoctedetem

 

www.celeceskoctedetem.cz

 

Tato osvětová a mediální kampaň, největší svého druhu v České republice, se zaměřuje na podporu čtenářské gramotnosti dětí a mládeže, ale také na propagaci hodnotné literatury a budování pevných vazeb v rodině prostřednictvím společného čtení.

Podporou hlasitého předčítání pomáháme utvářet pevné pouto mezi rodičem a dítětem. Naše aktivity jsou určeny nejen dětem, zapojujeme všechny generace.

ČTĚME DĚTEM 20 MINUT DENNĚ.
KAŽDÝ DEN!

Poslání

Posláním obecně prospěšné společnosti Celé Česko čte dětem je prostřednictvím společného čtení budovat pevné vazby v rodině. Pravidelné předčítání dětem má obrovský význam pro rozvoj jejich emocionálního zdraví. Předčítání rozvíjí paměť a představivost, učí myšlení. Předčítání utváří pevné pouto mezi rodičem a dítětem.

Stačí 20 minut denně. Každý den.

Kampaň Celé Česko čte dětem® vznikla proto,
aby si společnost uvědomila, jak obrovský význam má pravidelné čtení dítěti pro jeho emocionální vývoj a pro formování návyku číst si v dospělosti. Vědci a praktikové shodně tvrdí, že pravidelné hlasité předčítání učí dítě jazyku a myšlení, rozvíjí jeho paměť a obrazotvornost, obohacuje ho o vědomosti a vzorce morálního chování, posiluje jeho sebevědomí.

Právě proto je společné čtení vítanou formou moudrého kontaktu s dítětem a vynikající výchovnou metodou.

Pravidelné předčítání v přátelské atmosféře je spolehlivý a účinný způsob, jak se může čtení stát pro dítě stejně přitažlivým, či dokonce ještě přitažlivějším než televize. Právě to je ta správná cesta, jak dát dítěti pocítit jeho důležitost, projevit mu svou lásku, nenásilně rozvíjet jeho jazykové dovednosti a všeobecné vědomosti a formovat jeho vlastní návyk a potřebu číst si s chutí rovněž v dospělosti.

Investujme tedy po těch několik let vyrůstání našich dětí dvacet minut denně
do hlasitého čtení - jim a s nimi - a vychovávejme z nich vnímavé čtenáře.

 

Čtenářem se nikdo nerodí, čtenáři musíme ukázat cestu.

Pravidelné čtení dítěti:

Þ uspokojuje nejdůležitější emoční potřeby dítěte;
Þ vytváří pevné pouto mezi rodičem a dítětem;
Þ podporuje psychický rozvoj dítěte;
Þ posiluje jeho sebevědomí;
Þ rozvíjí jazyk, slovní zásobu, dává svobodu ve vyjadřování;
Þ formuje čtecí a písemné návyky;
Þ učí samostatnému myšlení - logickému a kritickému;
Þ rozvíjí představivost;
Þ zlepšuje soustředění, uklidňuje;
Þ trénuje paměť;
Þ přináší všeobecné znalosti;
Þ ulehčuje učení a pomáhá dosáhnout úspěchů ve škole;
Þ učí děti hodnotám a rozlišování dobra od zla;
Þ rozvíjí smysl pro humor;
Þ je výbornou zábavou;
Þ zabraňuje vzniku závislosti na televizi a počítači;
Þ je to únik od nudy, neúspěchů a problémů;
Þ chrání dítě před hrozbou ze strany masové kultury;
Þ je prevencí patologických jevů;
Þ formuje čtecí návyky a podporuje získávání vědomostí po celý další život;
Þ je tou nejlepší investicí do úspěšné budoucnosti dítěte.