Granty, Projekty
Probíhající projekty a granty
Účelem příspěvku je podpora environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty ve školním roce 2019/2020 zaměřené na podporu aktivit v zahradách.
- Název projektu: „Zahrada Zdeňka Buriana ožívá“ [ PDF ]
Probíhající projekty a granty EU / v rámci Erasmus +
Motýlek šablony II
Motýlek šablony II - je název projektu realizován Operačním programem Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV) výzva č. 02_18_063 pro Šablony II - MRR v prioritní ose 3 OP
Projekt je spolufinancován Evropskou unií
Celková částka: 986 229,-KČ
Číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_063/0010122
Datum realizace: 1. 10. 2018 - 30. 9. 2020
Anotace projektu: Projekt je zaměřen na jedno z/kombinací následujících témat: osobnostně profesní rozvoj pedagogů, společně vzdělávaní dětí/žáků/účastníků, podpora extrakurikulárních/rozvojových aktivit, aktivity rozvíjející ICT, spolupráce s rodiči dětí/žáků/účastníku, spolupráce s veřejností
Cílem výzvy je podpořit mateřské, základní a základní umělecké školy a školská zařízení pro zájmové vzdělávání (střediska volného času, školní družiny a školní kluby.
Aktivity projektu
- 25 odučených hodin s ICT technikem v ZŠ
- Využití ICT ve vzdělání v MŠ a ZŠ
- Vzdělávání pedagogických pracovníku ZŠ DVPP - cizí jazyky
- Chůva - personální podpora v MŠ
- Využití ICT ve vzdělávání ŠK
- Projektový den v ŠD/ŠK
- Realizovaný projektový den mimo školské zařízení
- Projektový den mimo ŠD/ŠK
- Vzdělávání pracovníku ŠD/ŠK
Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací (sdělení) odpovídá výlučně autor. Publikace (sdělení) nereprezentují názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jejich obsahem.
Motýlek and Stephen Hawking Special Schools Exchange of Good Practices
KA2 - Spolupráce pro inovace a výměnu osvědčených postupů, KA229 - Partnerství školních výměn
Celková částka: 18 000,-EUR
Číslo projektu: 2018-1-CZ01-KA229-048036_1
Datum realizace: 1. 9. 2018 - 31. 8. 2020
Cílem projektu bude další profesní rozvoj inovačních postupů mezi partnerských škol, založených na vzájemné spolupráci mezi ČR a Velkou Británií. Motýlek Škola a Stephen Hawking School jsou školy pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Všechny zvláštní použité metody budou mít pozitivní dopad na žáky. Školitelé v obou školách mají touhu se dozvědět víc. Projektu předcházel analýza potřeb obou škol a na které bude projekt založen. Obě školy mají kvalifikované učitele, kteří jsou ochotni sdílejí své zkušenosti s tímto projektem, a proto získají větší úroveň zkušeností.
Mezi nejdůležitější cíle tohoto projektu patří:
- využití poznatků zjištěných v obou partnerských školách ve vzdělávacích procesech výuky a učení pro děti s komplexními potřebami
- podpora rozvoje komunikace a integrace
- zlepšení a inovace výuky ve vzdělávacím procesu obou speciálních škol
Motýlek / Stephen Hawking
- příležitost ke spontánní komunikaci a interakci mezi školami
- rozšíření používání počítačové techniky s cílem zlepšit výuku a učení žáků
- účast a zapojení učitelů na společenské akce (představení, kulturní akce atd.)
- začlenění do sociálního systému po ukončení studia
- pomoci rodinám postižených dětí prostřednictvím získaných nových informací
- vytváření podmínek pro vzájemné učení a podporu učitelů, zejména prostřednictvím pozorování lekce a poskytování zpětné vazby
- nadále rozvíjet dovednosti týkající se kurikula
- proaktivní vzdělávání a následné využití žáků se speciálními vzdělávacími potřebami po skončení studia povinné školní docházky
- rozvoj nezávislých dovedností
- uznání kulturních rozdílů a podobností mezi oběma školami
- profesní a osobní rozvoj pedagogiky obou škol
Výstupy a výsledky:
- videozáznamy a fotodokumentace
- prezentace obou škol na internetových stránkách a eTwinning
- zprávy pro místní tisk, zprávy o správě města Kopřivnice a Londýna
Čtvrť Tower Hamlets
- vytváření informačních letáků pro rodiče
- videohovory přes Skype
- korespondence žáků mezi oběma školami
- výroba dárků pro žáky z partnerských škol
Více o projektech v rámci Erasmus+ zde