Granty, Projekty | Základní škola a Mateřská škola Motýlek

Granty, Projekty

PROJEKT 3D TISKÁRNA JIŘÍ PRŮŠA PRO ŠKOLY

eu_msmt_projekt

Naše škola se od října 2021 zapojila do programu 3D tiskáren PRŮŠA do škol.

Firma Prusa Research se zabývá výrobou 3D tiskáren a vývojem 3D tisku jako takového. Firma se tímto způsobem školám snaží přiblížit technologii 3D tisku a její přínos pro výuku. Do tohoto projektu se přihlásilo více než 800 škol a dalších vzdělávacích institucí, což svědčí o obrovském zájmu o 3D tisk.

Žáci se budou v rámci předmětu Informatika s pedagogickým pracovníkem seznamovat, co je to 3D tisk a budou zároveň pracovat na svém vlastním projektu.

Co nás v projektu čeká:
1. Poskládat si 3D tiskárnu z obdrženého kitu a otestovat 3D tisk.
2. Prostudovat 3D modelovací programy a vyzkoušet si práci s 3D modelováním pomocí počítače.
3. Navrhnout smysluplný komplexní vzdělávací projekt s využitím 3D tiskárny, vytvořit jeho základní popis v elektronické podobě.
4. Zpracovat a vytisknout prototypy modelů v rámci svého zadání.
5. Vytvořit soubor výstupních tisknutelných modelů ve formátu .STL / .gcode.
6. Sestavit a zdokumentovat hotový projekt.
7. Vypracovat detailní návod projektu pro vytvoření a sdílení v rámci databáze školních projektů PRŮŠA.

zdroj/více o projektu: zde


Probíhající projekty a granty EU / v rámci Erasmus +

eu_msmt_projekt

Šablony III

Šablony III - je název projektu realizován Operačním programem Výzkum, vývoj a vzdělávání (OP VVV) výzva č. 02_20_080 pro Šablony III - MRR v prioritní ose 3 OP

Projekt je spolufinancován Evropskou unií

Celková částka: 558 613 ,-KČ

Číslo projektu: CZ.02.3.X/0.0/0.0/20_080/0018963

Datum realizace: 01. 02. 2021 - 31. 01. 2023

Anotace projektu: Aktivity jsou zaměřeny na osobnostně profesní rozvoj pedagogů a zvyšování kvality vzdělávání v mateřských a základních školách prostřednictvím sdílení zkušeností pedagogů, spolupráce s odborníky z praxe, zahraničních stáží pedagogů a na pomoc školám při společném vzdělávání dětí a žáků, a to možností personálního posílení o školního asistenta, školního psychologa, speciálního pedagoga, sociálního pedagoga a chůvu. Dále jsou podporovány extrakurikulární aktivity, spolupráce s rodiči dětí a žáků, kariérové poradenství žáků a aktivity rozvíjející metody výuky s využitím ICT. Výzva je ve svém nastavení v souladu s horizontálními principy OP

Cílem projektu je sdílení zkušeností pedagogů, podpora žáků ohrožených školním neúspěchem, spolupráce s rodiči dětí a žáků, aktivity rozvíjející ICT a podpora extrakurikulárních rozvojových aktivit.


erasmus_projekt

Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací (sdělení) odpovídá výlučně autor. Publikace (sdělení) nereprezentují názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jejich obsahem.

Motylek/Zespół Placówek Edukacyjnych Exchange of Good Practices

KA2 - Spolupráce pro inovace a výměnu osvědčených postupů, KA229 - Partnerství školních výměn

Celková částka: 40 680,-EUR

Číslo projektu: 2020-1-CZ01-KA229-078278

Datum realizace: 1.9. 2020 - 31.8. 2022

Projekt je koncipován po osmi vzájemně úspěšných návštěvách (Mobilitách) partnerské školy ZPE , při vzdělávacích zařízeních v Polsku po dobu 5 dnů. Obě školy uznávají potřebu neustálého rozvoje v oblasti vizuálního i smyslového učení pro děti s jedinečnými schopnostmi učení a poruchou autistického spektra a chtějí sdílet a dále rozvíjet inovativní vyučovací postupy.
Koordinátorská škola i partnerská škola jsou školy pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Koordinátorská škola pečuje o žáky ve věku 3–19 let s poruchou autistického spektra, dětskou mozkovou obrnou, více vad a partnerská škola ZPE je pro žáky ve věku 2–11 let a jedná se o speciální školu v Polsku. Většina dětí ve škole ZPE trpí poruchou autistického spektra. Značný počet jejich dětí má další smyslové a fyzické poruchy.

Cíle kterým je třeba se zabývat:

    • zlepšit výuku a učení v obou školách
    • poskytnout příležitosti pro interakci
    • vyvinout použití technologie k vytvoření základního hodnocení, hodnocení a důkazů za účelem lepší výuky a učení
    • dále rozvíjet expresivní umělecké kurikulum v obou školách
    • rozvíjet vzájemné učení a podporu učitelů, zejména prostřednictvím pozorování lekcí a zpětné vazby
    • rozvíjet proaktivní učení a zapojení žáků
    • identifikovat způsoby, jak rozvíjet životní dovednosti / učení související s prací pro naše žáky

K dosažení výše uvedených výsledků byly identifikovány následující oblasti a činnosti zaměřené na:

    • cvičení k identifikaci kulturních rozdílů a podobností mezi školami
    • prozkoumejte styly výuky a učení na našich školách s cílem identifikovat příležitosti k učení
    • cílená vzdělávací setkání prostřednictvím společně vyučovaných lekcí mezi pracovníky Polska / České republiky
    • využití technologie pro záznam, analýzu a podporu učení žáků a sebehodnocení
    • použití technologie k pomoci učitelským pracovníkům při analýze efektivity lekce a jako prostředku pro sebereflexi, zpětnou vazbu a kritiku
    • účast na každoročním uměleckém festivalu uchazečů o umění (divadelní umění, drama, umění a hudba) a partnerské školní show Motylek
    • expresivní umění bude podporovat a povzbuzovat expresivní komunikaci a interakci
    • videozáznam o základní úrovni a pokroku žáka
    • životní prostředí, zvířecí terapie, akvaterapie, arteterapie, Snoezelen - příležitosti pro životní dovednosti / pracovní učení

Předpokládané výsledky a dopady:

    • rozšířené kurikulum expresivního umění
    • vylepšený program VOKS/PECS napříč oběma školami
    • více motivované a zapojené žáky prostřednictvím rozvoje reflexivního učení
    • zvýšená schopnost žáka rozvíjet a vyjadřovat názory,
    • zvýšené znalosti a porozumění jiné kultuře
    • zvýšená schopnost žáka být proaktivní v učení
    • nadále rozvíjet dovednosti týkající se kurikula
    • zavedené použití videa k prokázání pokroku žáka a sebehodnocení učitele / vzájemného hodnocení
    • rozvoj nezávislých dovedností
    • smyslová integrace
    • péče o sebe
    • soběstačnost
    • pracovní fyzioterapeut
    • Snoezelen
    • používání speciálních vzdělávacích nástrojů pro lepší kvalitu života

Potenciální dlouhodobé výhody:

    • vytváření partnerství se školami se SVP v celé Evropě
    • vylepšení školního vzdělávacího programu
    • lepší výuka a učení
    • prozkoumání možnosti otevření uchazečské školy Expressive Arts Festival širšímu publiku

Více o projektech v rámci Erasmus+ zde