3. Delfínci
Učitel: Bc. Ivana Leciánová, Bc. Iveta Řičařová
Asistent pedagoga: Jana Benešová
Vážení rodiče,
vítáme Vás a Vaše děti v novém školním roce 2020/2021.
Do 2. oddělení DELFÍNKŮ, kde jsou předškolní děti ve věku 5-7 let s logopedickou vadou a kombinovanými vadami nastoupilo k 1. září 10 šikovných „předškoláků" (7 kluků a 3 děvčata).
Pokud byste měli kdykoliv zájem zapojit se do dění ve třídě, jakkoliv přispět nějakým zajímavým nápadem nebo nám poradit, jak něco udělat jinak a lépe, budeme rádi.
Samozřejmě i my bychom s vámi chtěli někdy spolupracovat, proto vás prosíme, čtěte během celého roku předávací deníčky. Často tam naleznete informace aktuálních činností akcí konaných během týdne, ale taky informace organizační a mnohdy i pochvalu.
Organizace vzdělávání v mateřské škole vychází ze Školního vzdělávacího programu „Motýlek pro děti", který je k nahlédnutí v každé třídě. Od něj se odvíjí i plánování témat v naší třídě.
Témata na celý rok jsou v Třídním vzdělávacím plánu zaměřena podle toho, jak nám to příroda na tom světě zařídila, a to dle ročních období. Celý měsíc se vždy zabýváme jedním uceleným tématem, abychom se o světě dozvěděli co nejvíce. Mimo tato témata máme i pár školních projektů, které se účastníme v rámci celé školy.
„Děti pojďte si hrát, budeme se smát a na motýlích křídlech svět poznávat.“
Prosíme, dodržujte příchody dětí do 8.00 hod. Děti se ráno potřebují rozkoukat a mít prostor pro výběr hraček a pro spontánní hru, než začneme plnit své naplánované činnosti.
Těšíme se na spolupráci.
TEMATICKÉ CELKY PRO ROK 2020/2021
PODZIM
1.„MOTÝLEK VÍTÁ DĚTI"
2.„PODZIMNÍ LET S MOTÝLKEM"
ZIMA
3. „KAM CHODÍ MOTÝL SPÁT?"
JARO
4.„MOTÝLEK BUDÍ JARO"
LÉTO
5.„MOTÝLKOVO LETNÍ PUTOVÁNÍ"
LOGOPEDICKÁ PÉČE:
Skupinová logopedická prevence:
Probíhá každodenně formou logopedických chvilek v podobě ranního KOMUNITNÍHO KRUHU, ale i v průběhu celého dne.
Důležitá jsou cvičení dechová a artikulační, rytmická a relaxační cvičení, rozvoj slovní zásoby, cvičení fonematického sluchu, doplnění děje, popis obrázku aj.
Činnosti během dne se zaměřují na rozvoj sluchové a zrakové percepce, pozornosti, myšlení, paměti, hrubé i jemné motoriky, orientace v prostoru a v čase.
Malý počet dětí ve třídě umožňuje snadnější práci při využívání logopedických a jakýchkoliv dalších pomůcek pro rozvoj řeči:
Specifické:
- Interaktivní tabule
- Kamerová Lupa s LCD monitorem
- Počítačový program – Chytré dítě
- Zvukové pexeso
- Didaktické pomůcky rozvíjející slovní zásobu-třídílné a dvoudílné skládačky, půlené obrázky, Říkej,
Nestandardní (vyráběné nebo zakoupené k rozvoji dechových a artikulačních cvičení):
- Větrníky, peříčka, frkačky...
- Bubladlo, bublifuk...
- Jedlý papír, burizony...
- Masky-klaun, opička...
Individuální logopedická péče:
Mgr. Lenka Kahánková,
Mgr. Marta Haserová
Logopedická péče s učitelem LP, probíhá minimálně 1x týdně. Rodiče mají možnost dostavit se na konzultaci s logopedem po předchozí domluvě s třídním učitelem.
SPECIÁLNĚ PEDAGOGICKÉ TERAPIE:
V nabídce letošních speciálně pedagogických terapií jsou:
Mgr. Hana Londin
Předškolní příprava (1x týdně-středa)
Gabriela Kyselá
Podpora pohybového vývoje (1x týdně-středa)
Radka Nalerajová
Canisterapie
Bc. Lenka Palacká
Arteterapie
V případě zájmu o podrobnější informace si mohou rodiče domluvit konzultaci s odborným logopedem. Pro rodiče poskytuje učitel konzultace každé pondělí do 16. hodin.