2. Žabičky
Učitel: Mgr. Kateřina Cabáková, Bc. Taťána Soukalová
Asistent pedagoga: Kateřina Chalupová
Třída MŠL2 logopedické „Žabičky“ je určena pro děti od 4–6 let věků, které mají různé typy a stupně narušené komunikační schopnosti (NKS). Naše třída se intenzivně zaměřuje na předčtenářskou gramotnost, která přispívá k rozvoji slovní zásoby, porozumění a reprodukci textu. Spolupracujeme s projektem Celé Česko čte dětem, navštěvujeme 1x za měsíc knihovnu v Kopřivnici, dopolední činnosti jsou podpořeny knihou a pravidelně zařazujme dramatizaci pohádek a písniček.
Třídu ŽABIČEK navštěvuje 11 dětí (9 chlapců a 2 dívky). Podporujeme co největší spolupráci s rodiči – vzájemné návštěvy v zaměstnání, spolupráce na akcích školy a možnosti čtení dětem před spaním.
Vzdělávání dětí probíhá podle školního vzdělávacího programu „Motýlek pro děti“. Je založeno na uspokojování přirozených potřeb dítěte, všestranném rozvoji jeho osobnosti, na podpoře a rozvoji individuálních schopností a komunikačních dovedností dítěte.
Logopedická péče je věnována dětem formou každodenních logopedických chvilek vedených učitelem se speciálně pedagogickým vzděláním.
Společná logopedická cvičení zahrnují:
- motoriku a gymnastiku mluvidel
- dechová cvičení
- rozvoj sluchového vnímání a fonematického sluchu
- porozumění řeči
- rozvoj slovní zásoby
- tvorba gramaticky správných vět
- reprodukce textu
Individuální logopedická péče je pro každé dítě zajištěna 1x týdně školním logopedem - Mgr. Martinou Výbornou. Zabezpečuje odbornou činnost v prevenci, diagnostice a komplexní logopedické intervenci u dětí s konkrétním typem a stupněm NKS.
Rozvoji pohybového vývoje dětí se věnuje paní Gabriela Kyselá, MBA.
Naším cílem je formou individuální a skupinové péče zmírnit a odstranit projevy NKS.
Pro školní rok 2025/2026 jsou dětem nabízeny školní doplňkové aktivity flétnové dýchánky a aquaterapie, které doplňují a podporují speciálně pedagogickou péči. Během vzdělávacího procesu využíváme senzomotorickou místnost, tělocvičnu, tablety, televizi a smyslovou třídu.
Významným faktorem při realizaci stanoveného pedagogického záměru je spoluúčast rodiny – pravidelné cvičení dětí s rodiči v domácím prostředí dle vedených logopedických sešitů, vzájemná komunikace a spolupráce.
Školní rok 2025/2026
Motýlkování se třídou Štěňátka
více fotografii zde
Haloweenské překvapení
více fotografii zde
Malá ukázka focení
více fotografii zde
Pátá návštěva Loly a Pepy
více fotografii zde
Stromoví kamarádí
více fotografii zde
Sedmé plavání plus procházka
více fotografii zde
Pečeme muffinky
více fotografii zde
Divadlo: Příběhy včelích medvídků
více fotografii zde
Čtvrtá návštěva Loly a Pepy
více fotografii zde
Narozeniny Felixek
více fotografii zde
Narozeniny Tiborek
více fotografii zde
Šesté plavání
více fotografii zde
Stromoví kamarádi
více fotografii zde
Druhá návštěva knihovny - říjen
více fotografii zde
Bramborák
více fotografii zde
Páté plavání
více fotografii zde
Záchranná stanice Bartošovice
více fotografii zde
Třetí návštěva Loly a Pepy
více fotografii zde
Druhý kuchtík - jablíčková buchta
více fotografii zde
Duha emocí v přírodě
více fotografii zde
Druhá hodina Lola a Pepa
více fotografii zde
Kachlovka Z.Burian
více fotografii zde
Čtvrté plavání
více fotografii zde
Ovoce
více fotografii zde
KYTIČKOVÁNÍ s paní Gábinkou
více fotografii zde
KYTIČKOVÁNÍ s paní Gábinkou
více fotografii zde
Třetí plavání
více fotografii zde
První návštěva knihovny
více fotografii zde
Duha pocitů
více fotografii zde
Těšíme se do školi
více fotografii zde
Druhé plavání
více fotografii zde
Těšíme se do školičky
více fotografii zde
První plavání
více fotografii zde
Září u Žabiček
více fotografii zde
První den v MŠ +Dianka narozeniny
více fotografii zde

