Granty, Projekty
Projekty Základní školy
V měsíci březnu se žáci tříd základní školy věnovali tématům osobní hygieny a prevence vzniku zubního kazu. V rámci těchto námětů se zapojili do dvou projektů s názvy „Veselé zoubky“ a „Podpora zdraví v rodinách“.
PROJEKT 3D TISKÁRNA JIŘÍ PRŮŠA PRO ŠKOLY
Naše škola se od října 2021 zapojila do programu 3D tiskáren PRŮŠA do škol.
Firma Prusa Research se zabývá výrobou 3D tiskáren a vývojem 3D tisku jako takového. Firma se tímto způsobem školám snaží přiblížit technologii 3D tisku a její přínos pro výuku. Do tohoto projektu se přihlásilo více než 800 škol a dalších vzdělávacích institucí, což svědčí o obrovském zájmu o 3D tisk.
Žáci se budou v rámci předmětu Informatika s pedagogickým pracovníkem seznamovat, co je to 3D tisk a budou zároveň pracovat na svém vlastním projektu.
Co nás v projektu čeká:
1. Poskládat si 3D tiskárnu z obdrženého kitu a otestovat 3D tisk.
2. Prostudovat 3D modelovací programy a vyzkoušet si práci s 3D modelováním pomocí počítače.
3. Navrhnout smysluplný komplexní vzdělávací projekt s využitím 3D tiskárny, vytvořit jeho základní popis v elektronické podobě.
4. Zpracovat a vytisknout prototypy modelů v rámci svého zadání.
5. Vytvořit soubor výstupních tisknutelných modelů ve formátu .STL / .gcode.
6. Sestavit a zdokumentovat hotový projekt.
7. Vypracovat detailní návod projektu pro vytvoření a sdílení v rámci databáze školních projektů PRŮŠA.
Vytvořené naše 3D modely můžete sledovat taky zde
zdroj/více o projektu: zde
Probíhající projekty a granty EU / v rámci Erasmus +
Kopřivnice Motýlek - Šablony I
Cílem projektu je podpora osobnostně profesního rozvoje pedagogických pracovníků a odborně změřená a komunitní setkávání s rodiči.
Projekt je spolufinancován Evropskou unií
Celková částka: 1 024 889,00 Kč
Číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/22_002/0004430
Datum realizace: 1.2.2023 – 31.12.2025
Anotace projektu:
Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za obsah publikací (sdělení) odpovídá výlučně autor. Publikace (sdělení) nereprezentují názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jejich obsahem.
Motylek/Zespół Placówek Edukacyjnych Exchange of Good Practices
KA2 - Spolupráce pro inovace a výměnu osvědčených postupů, KA229 - Partnerství školních výměn
Celková částka: 40 680,-EUR
Číslo projektu: 2020-1-CZ01-KA229-078278
Datum realizace: 1.9. 2020 - 31.8. 2023
Projekt je koncipován po osmi vzájemně úspěšných návštěvách (Mobilitách) partnerské školy ZPE , při vzdělávacích zařízeních v Polsku po dobu 5 dnů. Obě školy uznávají potřebu neustálého rozvoje v oblasti vizuálního i smyslového učení pro děti s jedinečnými schopnostmi učení a poruchou autistického spektra a chtějí sdílet a dále rozvíjet inovativní vyučovací postupy.
Koordinátorská škola i partnerská škola jsou školy pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Koordinátorská škola pečuje o žáky ve věku 3–19 let s poruchou autistického spektra, dětskou mozkovou obrnou, více vad a partnerská škola ZPE je pro žáky ve věku 2–11 let a jedná se o speciální školu v Polsku. Většina dětí ve škole ZPE trpí poruchou autistického spektra. Značný počet jejich dětí má další smyslové a fyzické poruchy.
Cíle kterým je třeba se zabývat:
- zlepšit výuku a učení v obou školách
- poskytnout příležitosti pro interakci
- vyvinout použití technologie k vytvoření základního hodnocení, hodnocení a důkazů za účelem lepší výuky a učení
- dále rozvíjet expresivní umělecké kurikulum v obou školách
- rozvíjet vzájemné učení a podporu učitelů, zejména prostřednictvím pozorování lekcí a zpětné vazby
- rozvíjet proaktivní učení a zapojení žáků
- identifikovat způsoby, jak rozvíjet životní dovednosti / učení související s prací pro naše žáky
K dosažení výše uvedených výsledků byly identifikovány následující oblasti a činnosti zaměřené na:
- cvičení k identifikaci kulturních rozdílů a podobností mezi školami
- prozkoumejte styly výuky a učení na našich školách s cílem identifikovat příležitosti k učení
- cílená vzdělávací setkání prostřednictvím společně vyučovaných lekcí mezi pracovníky Polska / České republiky
- využití technologie pro záznam, analýzu a podporu učení žáků a sebehodnocení
- použití technologie k pomoci učitelským pracovníkům při analýze efektivity lekce a jako prostředku pro sebereflexi, zpětnou vazbu a kritiku
- účast na každoročním uměleckém festivalu uchazečů o umění (divadelní umění, drama, umění a hudba) a partnerské školní show Motylek
- expresivní umění bude podporovat a povzbuzovat expresivní komunikaci a interakci
- videozáznam o základní úrovni a pokroku žáka
- životní prostředí, zvířecí terapie, akvaterapie, arteterapie, Snoezelen - příležitosti pro životní dovednosti / pracovní učení
Předpokládané výsledky a dopady:
- rozšířené kurikulum expresivního umění
- vylepšený program VOKS/PECS napříč oběma školami
- více motivované a zapojené žáky prostřednictvím rozvoje reflexivního učení
- zvýšená schopnost žáka rozvíjet a vyjadřovat názory,
- zvýšené znalosti a porozumění jiné kultuře
- zvýšená schopnost žáka být proaktivní v učení
- nadále rozvíjet dovednosti týkající se kurikula
- zavedené použití videa k prokázání pokroku žáka a sebehodnocení učitele / vzájemného hodnocení
- rozvoj nezávislých dovedností
- smyslová integrace
- péče o sebe
- soběstačnost
- pracovní fyzioterapeut
- Snoezelen
- používání speciálních vzdělávacích nástrojů pro lepší kvalitu života
Potenciální dlouhodobé výhody:
- vytváření partnerství se školami se SVP v celé Evropě
- vylepšení školního vzdělávacího programu
- lepší výuka a učení
- prozkoumání možnosti otevření uchazečské školy Expressive Arts Festival širšímu publiku
Více o projektech v rámci Erasmus+ zde